Det var ett jäkla tjat !



Hej hej !

Nu ligger jag äntligen i min säng ! Jag har suktat efter den hela dagen. Jag vet inte riktigt var min energi har tagit vägen , jag är så trött hela tiden .. Bara inte jag blir sjuk igen. Jag ligger nämligen i riskzonen nu , mamma ligger där nere och är super förkyld ! =/

Idag har vi haft en bra dag på jobbet , hade ett intressant möte imorse också ! Annars hade vi lika roligt som vanligt , det börjar tyvärr bli ganska tjatigt ! Men vad ska man göra när man jobbar hela tiden liksom ! 
Men imorgon kommer i alla fall lönen så att det ska ju bli ganska nice !
Ska dock betala hyran & alla andra tusen räkningar direkt ! Men jag hoppas att jag får njuta lite i alla fall . . Fast ja det får jag ju , jag får ju en egen lägenhet ! =D

Aja , nu ska jag sova som vanligt tänkte jag säga ! Men jag ska upp lite extra tidigt imorgon & träffa Nina en snabbis i stan , det var ett bra tag sedan, så det ska bli kul ! 

God natt ! 



Och jag vill bara säga att , ja jag jobbar som telefonförsjäljare ! Och jag älskar det !
Visst är det inte mitt drömjobb & jag har ju inte planerat att jag ska jobba med detta resten av mitt liv. Men jag ska säga att jag hade många förutfattade meningar om jobbet , vilket jag tror att dom flesta faktiskt har. Man kanske känner att telefonförsäljare bara lurar en osv . Ja , det kan man ju tro om man vill ! Så det tänker jag inte ens gå in på ! Men jag kan ju säga att jag stormtrivs på mitt jobb , vilket jag var lite chokad över till en början . . Men sen insåg jag att vad spelar det för roll vad man jobbar med om man trivs på jobbet och tycker att det är roligt att gå dit och är bra på det man gör ?
När det kommer till lönen då , ja vissa som jobbar med telefonförsäljning får endast provision , alltså för det dom säljer !
Men vi på vårt jobb får ut 12.000 i grundlön , sen har vi provisionsgränser två st.
* 1 vinstdelningen får vi 600 kr extra den veckan.
* 2 vinstdelningen får vi 1200 kr extra den veckan.
Därefter får vi 50 kr / sälj , vilket betyder att vi kan få
4800 kr / månad extra utöver våra 12000 kr + därefter kan vi kamma in hur mycket vi vill så vi kan få ut 17.000 - 18.00 kr på en månad.
Och nej det är inte speciellt svårt att komma upp i det !

Så det tycker jag är väldigt bra för en 19 åring att få ut per månad !

Så jag personligen tycker att varför inte få ut den summan och faktiskt kunna flytta hemifrån , åka iväg på semester , spara pengar eller shoppa upp allt ? Jag tycker att det är bättre det än att sitta hemma och uggla , arbetslös och gnällig !

Blunda inte för jobben , se det positiva i allt istället så kommer allting bli mycket bättre & så slipper man vara bitter och sur !

Kram på er !


Kommentarer
Postat av: Meela

good thinking girl, thats the spirit!

Ärligt talat, man måste börja någonstans och att ha ett jobb gör en mer attraktiv för en potentiell arbetsgivare. Då vet nästa arbetsgivare(drömjobbet eller ej) att man funkar på en arbetsplats. Så rätt tänkt och allt bir vad man gör det till/mvh vägledaren =)

2010-02-25 @ 14:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0