Bikram yoga *





Bikramyoga är en tidlös, annorlunda, rolig, och samtidigt krävande yoga som vi utför i ca 40° C.Vi utövar klassisk hathayoga individuellt, tillsammans i grupp, till det djup din egen kropp tillåter. Bikramyoga passar alla, oavsett ålder och fysiska förutsättningar. 

Vi utför 26 olika kroppsställningar och varje ställning förbereder kroppen för nästa. Den specifika ordningsföljden av yogaposer (asanas) tillsammans med värmen, maximerar kroppens syresättning, utrensning och välbefinnande.  

När vi utövar Bikramyoga regelbundet tränar vi vårt sinne och stärker vår hälsa både fysiskt och själsligt. Detta i uppbyggande, stärkande, vitaliserande, preventivt och terapeutiskt syfte med avsikt att förebygga, lindra och bota sjukdom/skador, samtidigt som vi begränsar effekten av stress, slitage och åldrande. Varje yogapass är dessutom unikt eftersom vi i yogarummet möter oss själva i nuet.

Yogautövandet skapar balans mellan kropp, sinne och själ, styrka och vighet, koncentration och avslappning.

Vi svettas, utmanas, njuter, uthärdar och tänjer på gränserna i 40 graders värme!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag tänkte gå och testa Bikram yoga nästa vecka , så jag ska se om någon vill följa med  annars går jag själv , för jag vill verkligen testa det !!  Någon som har gjort det ?


Kommentarer
Postat av: Meela

så där gör jag varje morgon!!

2009-10-19 @ 10:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0