Bittra människor , det värsta jag vet !

Ibland sitter jag och undrar varför människor alltid ska vara så bittra och sura ? Sitta & muttra över saker som hänt för längesedan ?

Det känns ganska ofta som att så fort det går bra för någon annan , dom har fått ett nytt jobb som dom trivs med , skaffat en pojkvän & blivit kär, ska flytta , resa , ja vad som helst . Så blir man avundsjuk & förbannad !
Att man aldrig kan glädja sig åt denna personens lycka ? Att man inte kan vara glad åt någon annan ?

Tex. Om ens vän blir kär , galet kär ? Är det inte meningen att man ska vara glad & lycklig åt den personen ? Glädjas med den att den har hittat en person som gör henne/honom lycklig & får personen till att må bra ?

Jämt och ständigt hör man gnälliga & elaka kommentarer på att dom tycker att det är fuskigt , orättvist eller något liknande.

Varför gör människor så ? Jag har själv så svårt att se varför eller hur man kan bli arg eller avundsjuk på någon annans lycka ? För jag personligen känner att jag hade blivit glad och lycklig själv om jag hade sett min bästa vän vara glad och lycklig . Man påverkas ju av sin omgivning.

Istället för att vara bitter, varför tar man inte bara tag i sitt eget liv ? Det är bara en själv som kan göra det bättre ! Gå vidare , gör något med ert liv & var glad & lycklig för andra människors lycka !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0